kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-01-12 - Mitt i bl�r�ken

Skoterk�pet har v�lsignats av alla skoterexperter i bekantskapskretsen s� jag har goda f�rhoppningar om att aff�ren ska vara till full bel�tenhet �ven fram�ver. B l�nade den till Gr�fs�sen (j�ttekul, d�r ligger n�mligen soptippen) f�r att titta p� skotert�vlingar. En runda p� sex mil som resulterade i lite f�rgasarputsning och tomg�ngsjustering. Nu ska den vara i utm�rkt trim.

Jag provade den ig�r och m�ste bek�nna att jag nog tyv�rr kommer att vara h�pnadsv�ckande oansvarig med bensinf�rbrukningen fram�ver. N�r man drar p� s� att den kl�ttrar upp med bredsida �ver l�ssn�n pirrar det s� roligt i magtrakten. H�r blir straffavdrag p� milj�knuttepo�ngen. Olyckligtvis m�rker jag ocks� en markant ben�genhet att referera till maskinen som "min" skoter. Det korrekta �r "v�r", som i mammas och min. M�ste jobba p� det d�r. V�r skoter. V�r. V-�-r skoter. Och den ska bara anv�ndas i giltiga �renden. Right. H�h�. Sen, n�r vi tr�ttnat p� att k�ra kors och tv�rs �ver varenda kvadratmeter av g�rden och tillh�rande skiften... :-)

P� onsdag ska mamma ut och rasta den. Det ska bli kul.

D�remot beh�ver jag inte bekymra mig om att K ska l�gga beslag p� den. Jag hann knappt blinka innan hon f�tt ig�ng vidundret och dragit iv�g �ver l�gdan som ett r�tt streck. Fem minuter senare var domen h�rd och koncis.

- N�, sj�lv ska jag ha n�t v�rre...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck