kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-06-25 - Florence-insatser

Scooby har rivit upp ett s�r som han fick av en annan hund p� kalaset i fredags. S�ret �r precis in mot �gat men s�g ut att l�ka bra de f�rsta dagarna - ivrigt ompysslat av hans egen Florence Nightingale, den vita �lghundstiken Akita. (H�r �r det f�rresten upplagt f�r svartsjukedrama eftersom Akita �r tingad av Fakir, Scoobys stora idol, men Akita gillar Scooby mest...)

I natt har Scooby krafsat i s�ret s� att kanterna har delat sig och sj�lva �gongloben har blivit r�d. Kring �gat �r det �ckliga klumpar av var, blod och s�rskorpor. Om jag vill titta p� det blundar han och spelar halvt d�ende. Husdjur kan verkligen sk�despela f�r sina mattar och hussar. ;-)

Nu har jag pratat med veterin�ren och hon beordrade temptagning, tv�tt med saltl�sning fr�n apoteket och tratt p�. Det betyder shopping och m�jligen munkorg f�r lilla kraken. Och �ngest f�r mig. Jag avskyr att tvinga gullklimparna till s�nt som g�r dem f�rtvivlade, �ven om det �r f�r deras eget b�sta. Jag �r en riktig bl�ting. Hu. Buhu.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck