kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-06-22 - Sl�ktkalaset

Voj voj voj.

Vi har varit p� sl�ktkalas i tv� dagar och det har varit mycket av det mesta, s�rskilt mat och regn. I dag vill jag bara sova och kurera f�rkylningen och insektsbetten, men nu skiner minsann solen utomhus f�r f�rsta g�ngen den h�r helgen.

Det var 34 m�nniskor och 10 hundar. De �ldsta (Bs paps och morbror) var �ver 70 �r och de tv� yngsta (en bebis och en valp) var 3,5 m�nader. De kommo fr�n Arjeplog i norr och V�ster�s i s�der, och en hel massa orter d�remellan. Det m�rkv�rdiga var att samlingen var komplett i tre led. Endast de d�da och de of�dda saknades.

Fjorton g�nger ber�ttade jag om den irl�ndska hittehunden, sex g�nger fick jag h�ra att det h�nger p� B att skaffa d�ttrar f�r att bryta den totala mansdominansen i trem�nningsledet, tre g�nger f�rklarade jag varf�r jag �r vegetarian. Det fanns nog 30 sorters alkoholhaltiga drycker att v�lja bland till middagarna och sammanlagt 25 olika hembakta kaffebr�d och t�rtor till kaffet d�remellan.

Hundarna slogs, ungarna var osams och gr�t, v�rdinnan bl�dde n�sblod och en av g�sterna blev biten i fingret av den gr� jackon. E h�llde vatten i Js st�vlar och fick som h�mnd en hink vatten �ver sig, och O doppade sig i �lven f�r att vinna ett vad om hundra kronor. Trampb�ten l�ckte som ett s�ll och h�lften av bes�karna hade gl�mt b�de regnkl�der och paraply. Det h�ngde bl�ta kl�der p� tork �verallt.

B skjutsade ton�rsfnittriga mostrar och fastrar i sin fina amerikanska veteranbil. Morbr�derna, farbr�derna och kusinerna tittade hellre under huven och provsatt frams�tet.

Sl�ktfotot togs med sj�lvutl�sare och stativ under en bj�rk i skvalande regn. Det kan bli intressant att se resultatet.

Scooby sprang och busade med de andra hundarna s� att han var alldeles slut n�r vi �kte hem. Han l�g i frams�tet (helsoffa �r praktiskt) mellan B och mig och f�rs�kte l�ta bli att somna, men �gonlocken f�ll hela tiden ner och huvudet vickade som p� en tr�tt bussresen�r. Till sist landade hans nos i mitt kn�.

Ja se det var ett kalas.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck