kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-05-13 - Snart f�nsterm�lningsdags

Jag har lust att brodera, och ett par dockor bl�tt och lila brodergarn i olika nyanser. Men vad ska jag brodera? Jag har inget till �vers f�r dekorationer och pynt utan funktion.

Pysselsug.

N�sta vecka ska mor och far p� lillsemester, och d� har jag lovat att passa katten och huset. Jag kan nog vara ledig n�stan hela tiden och t�nker m�la mina spr�jsade f�nster som jag har lagrat i en lada d�rhemma. Det �r r�tt trist och pilligt s� jag tappar nog sugen efter tv� dagar, men �tminstone blir det v�l n�gra gjorda. De ska vara till glasverandan vid sj�n.

I s�ndags var jag och B p� byggnadsv�rdsdag p� Jamtli. Vi tittade p� timring och �t v�fflor, luktade i grytan med nykokt f�rg, inspekterade en maskin som hyvlar f�nsterspr�js, glodde p� smeden som gjorde haspar och v�ntade f�rg�ves p� att f�nsterrenoverarna skulle g�ra n�t sp�nnande. Folk st�llde s� m�nga fr�gor och var s� intresserade av deras fotoalbum att det inte blev tid f�r n�n handgriplig demonstration.

Fast det g�r inget. Jag har minst fyra b�cker om det, och s�kert 10 tidningsklipp. Dessutom �r mina b�gar i v�ldigt bra skick, s� det �r p� sin h�jd n�n som ska kittas om. F�rr i v�rlden gjorde de grejer med kvalitet.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck