kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-09-26 - elementdags och tovor.

I dag har jag skruvat p� elementen hemma. Termometern visar svinkalla 22 grader och jag m�ste ha fleecetr�ja och tjocksockar p� mig inne. Va sa, vad� frusen?

Jag studerar sista minuten-resorna p� text-TV men �n har de bara mitten av oktober ute. Jag ska nog �ka n�nstans i november, lagom n�r det blir riktigt grinigt h�r hemma. Ute menar jag. B och katterna �r aldrig griniga.

Macro har tovor i p�lsen. Det har aldrig h�nt f�rut under hans snart tio och ett halvt-�riga liv. En har jag avverkat med sax, f�rsiktigt f�r att jag �r r�dd f�r att klippa honom i skinnet, men den andra fick jag inte ta. I morgon kanske.

Det slog mig nu att jag knappt borstat eller kammat katterna sen Molletiden. F�rut var Molles tussar i p�lsen tecknet; d� ryktade jag hela farmen ett par g�nger i veckan. Ritualen f�rsvann med hunden. Kornelia rufsar man bara bort l�st h�r fr�n med fingrarna, men Macros fina underull beh�ver visst kammas �tminstone en g�ng i kvartalet. Han l�ter sig t�mligen motvilligt ryktas, medan Kornelia ������lskar det. Jag tr�ttnar betydligt fortare �n hon.

Av tussarna g�r jag l�tta, tysta spelkulor som katterna f�rtjusta rumlar runt med i ungef�r tv� minuter. De har blivit latare med �ren, som matte.

Jag borde kanske sticka strumpor av ullen ist�llet. Katth�r ska ju vara bra mot reumatism och s�nt. Typ f�rebyggande kanske.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck