kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-09-29 - ljus, tv�l och badkulor.

Hur g�r ni n�r ni f�r fina ljus, tv�lar och badkulor i present?

Hos mig hamnar tv�larna i badrumshyllan som dekoration tills de �r ludna av damm och har tappat b�de form och f�rg. D� l�gger jag ner dem i en l�da d�r de s� sm�ningom skuffas l�ngre och l�ngre in i det m�rkaste outforskade h�rnet. Badkulorna ligger i badrumshyllan tills de blivit buckliga och torkat. Vi har ju inget badkar...

Ljusen rullar jag in i papper eller plast och l�gger i ett sk�p, s� att de ska vara fina om och n�r jag f�r f�r mig att anv�nda dem, vilket brukar intr�ffa ungef�r fyra �r senare. D� har de visserligen inte blivit ludna av damm men d�remot f�rlorat f�rg, doft (om det �r doftljus allts�) och ibland �ven form.

Till vardags eldar jag v�rmeljus och tv�ttar h�nderna med lux-tv�lar k�pta i storpack.

S� icke l�ngre. Nu ska finheterna anv�ndas. Det �r ju det de �r till f�r, eller hur?

N�r lux-tv�len p� handfatet tog slut h�romsistens �ppnade jag en presenttv�l. Det r�kade bli en klotrund, handgjord vegetabilisk tv�l med kaprifol, inslagen i cellofan och med rosett av bl�gult band. Stiligt.

L�t mig bara s�ga s� h�r: hoppas att tv�lmakaren har ett annat jobb att f�rs�rja sig p�. Den j�mrans tv�lklumpen f�rgar av sig, l�ddrar inte, torkar ut huden och gick s�nder vid tredje anv�ndningen.

Det kanske inte �r s� dumt att ha dem som prydnad �nd�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck