kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-03-15 - operation hysch-hysch och andra arbetsskr�nor.

Himmel, h�r orsakar man (ofrivilligt) sin k�ra mor sm�rta genom att lata sig med dagboksnoteringarna. B�ttring! Vad kan jag krysta fram i dag d�? *gnissel, knak*

Jo. Jag och en jobbarkompis har den senaste veckan planerat Operation Hysch-Hysch, vars m�l var att �verraska en blivande 30-�ring med lunch och present. Vi har tisslat och tasslat och smugit och viskat, och f�tt ihop ett 20-tal gratulanter. Dessutom konspirerat med en vilt fr�mmande m�nniska om att boka lunchm�tet f�r att f�delsedagsbarnet inte skulle ana ugglor i mossen.

D�r kom han i dag in fr�n solskenet, halvblind p� grund av sina polariserande glas�gon, p� en restaurang och h�ll n�stan p� att d� av genans n�r vi falskt men hurtigt st�mde upp "Jaaaa m� han leva!" till �vriga lunchg�sters of�rst�llda n�je. Han fick ballonger, blommor, presentkort p� systemet, tal och en eng�ngskamera med inneh�ll fr�n kalaset. Han hade inte haft en susning om vad som var p� g�ng, konstaterade jag bel�tet.

Vad mer finns att ber�tta? Ja, just nu �r jag p� jobbet och ska f�rs�ka krysta fram n�gra informativa A4-sidor. I mitt jobb ing�r att besvara fr�gor fr�n skolungdomar, och de har i stort sett samma fr�gor allihop s� h�r borde man kunna rationalisera.

F�r n�gra dagar sedan beg�rde tv� tjejer material om n�gra olika �mnen till sitt skolarbete, vilket jag postade �t dem med en uppmaning att fr�ga om n�got var oklart. I g�r kv�ll fick jag ett ebrev med beg�ran om att kort ber�tta om samma punkter som jag skickat material kring. Jod�, de hade f�tt materialet men inte hunnit l�sa det, och nu skulle de redovisa n�sta morgon s� kunde jag v�nligen ... i klartext skriva deras uppgift �t dem. Ganska fr�ckt va? ;-)

N�, det gjorde jag nu inte, men jag inser att det beh�vs en enkel sammanst�llning eftersom de h�r tjejerna uppenbarligen gick vilse i det noga utvalda och sovrade material jag gav dem. S�, nu ska jag sluta skriva h�r (f�r tillf�llet allts�) och b�rja skriva det ist�llet.

... och i helgen ska vi nog g� p� bio. Jag har kommit �ver en s�n d�r "2 f�r 90 kr"-kupong p� den nya tecknade istidsfilmen och jag vet n�n som vill f�lja...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck