kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-03-13 - kattkalas.

Kom hem med en stor kasse fr�n aff�ren och blev �verfallen av Macro. Han ville veta vad jag hade �t honom och det nu genast!!! Jag lyfte bort honom tre g�nger fr�n b�nken innan han hoppade rakt upp i tallriken och ramlade ner sj�lv den fj�rde... Sedan satt han p� golvet vid mina f�tter och skrek.

Man kan ju f�rst� att han var upphetsad. Det �r som sagt Kornelias f�delsedag och s� klart att hon bjuder papsen p� kalaset. De fick varsin tallrik med fl�skf�rs, r�kt skinka, kaviar och mandelmassa. Kornelia slickade njutningsfullt p� sin kaviarklick medan matmonstret vid hennes sida slukade sin k�ttf�rs i fyra j�ttetuggor, fick lika mycket till och sedan roffade �t sig hennes portion n�r jag r�kade v�nda ryggen till. Kornelia �r l�ttst�rd i �tandet s� hon gick.

Efter en stund kom hon smygande tillbaka, uppenbarligen sugen p� n�got gott. Men det var inte skinkan, f�rsen och kaviaren hon suktade efter, utan mommas hemlagade vegetariska spagettis�s, det vill s�ga min middag. Lilla grynet... Klart att hon fick smaka. Synd bara att det var s� lite kvar av det kattgodaste, s�sen p� botten av tallriken.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck