kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-11-19 - helgen i korthet.

Fram med liken! I helgen var jag p� mitt livs f�rsta partist�mma. D�r skulle presenteras riksdagskandidater, och alla f�rm�gorna fick fr�gan om de hade n�gra lik i garderoben. Det allvarligaste som kom fram var av typen fortk�rningar och �ppelpallning i ungdoms�ren.

Sen var d�r en kandidat som inte var d�r - personligen, allts�, men han l�t h�lsa genom konferencieren att familjen nyss avslutat renoveringen av sitt gamla hus och inte hittat ett enda lik n�nstans.

S� h�r i efterhand �r jag glad att det inte var jag som stod d�r p� scenen, f�r d�r hade jag ju tvingats avsl�ja att i v�r familj har vi inte liken i garderoben utan i s�ngen. Mer om de pikanta detaljerna kring detta finns p� mammas hemsida, http://evys.diaryland.com.


Skaml�s reklaminsats: Kompisen A-K �nskar m�nga bes�kare till sin nya dagbok, A-K:s funderingar. Kila dit och s�tt ett tassavtryck i g�stboken.

Prisbel�nt journalistik. Jag var med p� journalistgalan i l�rdags kv�ll n�r J�mtlands f�rsta och st�rsta journalistpris delades ut till g�nget som gjort artikelserien Tidsresan i �stersunds-Posten. Eftersom jag var med i juryn som uts�g vinnaren (bland 33 starka bidrag) gruvade jag mig lite �ver vilka reaktioner utn�mningen skulle v�cka - s�g melodifestivalen-rubrikerna i andanom - men om n�gon tyckte att det var FEL bidrag som vann s� var det ingen som sa det s� jag h�rde det.

Legend i nytt format. Helgen avrundades med bio, Disney�s tecknade film om det f�rsvunna Atlantis. Biljettf�rs�ljerskan var flott och l�t oss g� in p� barnbiljett n�r det visade sig att rabattkupongen jag hade inte b�rjade g�lla f�rr�n i dag. S�nt b�r premieras men vi var s� sena in att vi nog inte ens hade vett att s�ga tack. Huga! Filmen var helt okej, men ovanligt v�ldsam f�r att vara en barnfilm v�l? Den fick tv� i betyg av TV4. Vi h�jer ett sn�pp.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck