kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-11-16 - skogsutflykt, �vertid och bilbyte.

Icke-f�rv�ntningar. Jag har varit till Bj�rkn�sg�rden utanf�r Br�cke. Det �r inte ett �lderdomshem som man kanske kan tro av namnet, utan ett hotell- och konferensst�lle. Eftersom jag var en kvart tidig till m�tet passade jag p� att h�lla i mig en kopp kaffe och, i brist p� annat, bl�ddra lite i g�stboken. D�r hade flera personer uttryckt sin f�rv�ning: "Jag har aldrig varit hit f�rut och blev �verraskad �ver vad fint det var h�r och vilken trevlig personaaaal." Sj�lv t�nkte jag ungef�r detsamma, med blandade k�nslor. Jag menar, hur kul �r det f�r hotellpersonalen att sida upp och sida ner l�sa om dessa f�rv�nade g�ster? �r det verkligen s� ot�nkbart att man kan hitta ett fint hotell och trevlig personal mitt i skogen? Tydligen.

M�nga timmar blir det. Jag ska egentligen sluta kl 15 den h�r veckan. I m�ndags och tisdags jobbade jag till efter 18. Ig�r jobbade jag till 21:30. Ikv�ll blev jag kvar till 20. I morgon (jo, jag vet att det �r l�rdag och egentligen min lediga dag) m�ste jag jobba 8-17. N�sta vecka har jag minst tv� sena kv�llsm�ten. Risken finns att jag sover bort hela min semestervecka i v�rmen. :-(

En hostig Ford mot en r�ser-Fiat. Sierrak�rran �r inskriven hos bildoktorn p� obest�md tid f�r diagnostisering av tuppjuckssjukan. Vi har bytt allt som har med br�nsletillf�rseln att g�ra men felet kvarst�r - n�r man k�r om eller k�r upp p� motorv�g b�rjar den hosta, spotta och n�stan kv�vas. Nu inbillar vi oss att det m�ste vara ett elfel. Som l�nebil under Fordens konvalescens har jag mammas m�rkbl� Fiat, en pigg liten krabat som man s�kert kan piska n�gra s�ndags�kare med. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck