kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-10-23 - Tandl�st

Jag har bytt det stora pekfingerpl�stret mot ett i minsta storleken, som precis t�cker h�let. Med den f�rra plaststruten gick det irriterande l�ngsamt att skriva p� tangentbordet...

I dag har katterna varit till veterin�ren. Jag tror att Lilllstumpan har en urinv�gsinfektion men det gick inte att kl�mma ur henne mer �n en mikroskopisk urindroppe. Den r�ckte bara till tv� av tio testf�lt p� stickan och de visade inget. Hon �r fortarande helt groggy av den lugnande sprutan och m�r inte n�t vidare, har kr�kts flera g�nger... :-(

M�ns skulle ocks� ha blivit unders�kt men veterin�ren hade f�tt in ett akutfall som st�llde till det i tidplanen, s� vi har f�tt en ny tid om tv� veckor. M�ns har blivit tunn som ett skelett. Veterin�ren misst�nker att han kan ha hypertyreos, fel p� �mnesoms�ttningen (sk�ldk�rteln). Det kan man kolla med blodprov.

B�da katterna hade f�rf�rande f� t�nder kvar! F�rutom huggt�nderna �r de n�stan tandl�sa. Inte konstigt att det n�stan inte g�r �t n�t torrfoder l�ngre, och att jag f�r mosa stora bl�tfoderbitar med en gaffel f�r att de ska vilja �ta ... Eftersom Kornelia f�tt en lugnande spruta kunde veterin�ren ta bort tandsten och en l�s tand. M�ns har sin tandv�rd kvar till n�sta bes�k. En tand har s� mycket tandsten att den ser ut som en svulst, j�tte�ckligt!

Scoobs var till tandl�karen f�r en m�nad sedan f�r att ta bort tandsten och flera l�sa t�nder.

Jag har ocks� gjort ett tandl�karbes�k i dag eftersom en kindtand gick s�nder i morse. Jag har bitit s�nder den fler g�nger �n jag h�ller r�kning p�. Nu blir det titankrona i november.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck