kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-04-10 - Sparkf�ret

I p�skhelgen borstade jag rost fr�n sparkmedarna innan jag grundm�lade dem med svart hammarlack. Sen skr�t jag f�r A vad tidigt ute jag �r, det �r ju inte sparks�song f�rr�n om ett halv�r. Han genomsk�dade mig f�rst�s. "Ha! Du �r ju seeent ute! Sparks�songen har ju nyss tagit slut," sa han.

Punkt ett: Tur f�r mig att han inte vet exakt hur sent ute jag �r. Det �r n�mligen typ fem �r sedan jag b�rjade renovera den d�r sparken.

Och punkt tv�: Det �r faktiskt inte slut p� sparks�songen �n. Det uppt�ckte jag i g�r n�r vi var till sj�n. Fantastiskt sparkf�re, isen l�g h�rd och tjock fortfarande, blank som en polerad spegel och vansinnigt hal f�r odubbade skor. Str�lande solsken och stugan h�grande d�rborta vid horisonten. Men vi hade ju inga sparkar med oss, och inga broddar heller, och att f�rs�ka g� broddl�st var bara inte att t�nka p�. S� vi fick �ka hem igen.

Upplysningsvis snyter jag fortfarande rostf�rgade kr�kor. Memo: anv�nd filter!



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck