kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-10-13 - Okoncentrerad

Precis n�r jag skulle l�gga kattmat i maskinens diskmedelsfack uppt�ckte hj�rnan vad som h�ll p� att h�nda och tryckte p� n�dstoppen. F�rvirrad f�ljde jag med f�tterna bort till kattkoppen samtidigt som jag k�rde filmen bakl�nges f�r att f�rs�ka f�rst�. Jo, just ja. Jag hade stoppat den kattmatskladdiga gaffeln i bestickkorgen n�r jag kom p� att det nog var dags att fylla p� mat, och tog ut gaffeln igen. Sen m�ste det ha blivit en krock mellan processen "fyll p� kattmat" och processen "ladda och starta diskmaskinen".

Det �r inte de enda processerna som krockat. Jag har helt enkelt f�r m�nga saker p� g�ng. F�rr klarade jag det men inte nu.

Det tar tid innan jag k�nner igen folk ocks�. Tv� g�nger de senaste dagarna har jag redan hunnit passera innan identifikationsprocessen varit klar. S� har jag f�tt hojta hej �t en rygg f�r att inte verka alldeles f�r snorkig.

�nd� forts�tter jag att ta p� mig fler saker. V�gar inte s�ga nej. Nu �r jag snart uppbokad till jul. Jag vet att jag m�ste bli mer strukturerad, disciplinerad, men jag f�rm�r inte. S� vad g�r jag ist�llet? Skriver ov�sentliga dagboksanteckningar p� arbetstid. Aaaaargh.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck