kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-04-21 - N�t slags steg

Telefonen b�rjade ringa sedan jag lagt ut f�rra noteringen; folk blev oroliga. S� fick jag f�rklara att jag har bra dagar ocks�, men de kr�ver inte avreaktion p� samma s�tt...

Eposten �r i alla fall fixad, �tminstone halvv�gs. Jag har ocks� styrt om lite i almanackan.

Mitt bekymmer �r v�ldigt enkelt, och v�ldigt sv�rt.

Det �r osynk mellan
- det jag vill g�ra (nu och senare)
- det jag tycker att jag borde g�ra
- det jag m�ste g�ra f�r att jag har lovat
- det jag m�ste g�ra av andra praktiska sk�l
- det jag har reell m�jlighet att g�ra
... och det lilla jag faktiskt g�r.

Jag vill mycket, mycket mer �n jag orkar. Det jag helst vill �r f�renat med de st�rsta, mest energikr�vande konsekvenserna - och energi �r en bristvara, det har min kropp l�rt sig den h�rda v�gen (�ven om det kanske inte l�ngre �r sant s� sitter l�xan). R�dslan f�rlamar mig fysiskt, men jag f�rm�r �nd� inte sl�ppa tanken, jag kan ju i alla fall kolla lite... men jag b�r ju sk�ta de s�kra korten ocks� eftersom jag �nnu inte tagit n�gra beslut...

Resultatet �r att jag str�var ut i s� m�nga riktningar att jag g�r i cirkel, tr�ttar ut mig utan att komma n�n vart. Ist�llet f�r att v�lja riktning utvidgar jag cirkeln och tappar �verblicken, g�r vilse.

Jag har haft gott om tid att sortera, prioritera och strukturera, men jag har inte gjort det. Nu har vissa saker blivit akuta, nu kr�vs det handling p� omr�den som odiskutabelt �r prioriterade.

Jag anv�nder den �ngesten till att tvinga ig�ng maskineriet.

I dag �r en s�n dag n�r jag beslutsamt t�nker att det ska g� att f� r�tsida p� det h�r (trots att himlen utanf�r f�nstret fortfarande �r gr�).



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck