kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-04-13 - Bilekonomi

I helgen b�rjade det l�ta konstigt om Taurusens v�nstra bakhjul, f�rst bara vid inbromsning men sedan det omissk�nnliga skorrande som avsl�jar att n�nting ligger p�. Bromsrenovering nu betyder det.

I m�ndags best�llde jag skivor och bel�gg hos Norrlands Custom. Summa 3.100 kronor, ber�knad leverans i morgon.

I dag ringde Bilbolaget som s�ljer Ford h�r i stan. (Jag ringde n�mligen dem f�rst men de ville �terkomma n�r de kollat lagret.) En ganska st�ddig typ i luren tycktes anse att jag hade tur som skulle f� tag i de beg�rda grejorna redan om en vecka f�r 9.200 kronor.

Weeell. Han var inte lika st�ddig sen.

Sen �ppnade jag posten och hittade inbetalningskortet p� bilskatten, 2.219 kronor, och bilf�rs�kringen, 1.768 kronor.

Visar det sig dessutom att sommard�cken m�ste bytas s� blir jag djupt olycklig... :-/



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck