kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-03-01 - Vinterhistorier

Scoobs fick en j�ttefin, bl� jacka med reflexm�nster och ulligt pil�foder i julklapp av momma. Vi fattade f�rst inte att magg�rdeln var f�r l�ng (den satt bra inne men v�l ute gled den bak�t) s� under de f�rsta provpromenaderna kunde jycken inte pinka... Nu har jag kortat den men Scoobs �r fortfarande v�ldigt generad �ver sin kostym.

"Ska vi g� ut?" fr�gar jag fr�n hallen och han kommer glatt springande. Sen f�r han syn p� jackan som jag har i handen och d� springer han och g�mmer sig bakom f�t�ljen eller under bordet.

De senaste kv�llarna har det varit kallare �n -15 grader (i natt var det -25) och d�rf�r har Scooby varit tvungen att ha p� sig jackan p� v�ra l�ngpromenader - men han visar tydligt att han mycket hellre skulle frysa.

Jag k�nner mig som mamma �t en unge som inte vill ha m�ssa f�r att den �r pinsam och ingen annan har det och folk kommer att skratta och det �r or�ttvist...

Forts�tter det att vara s� h�r kallt (-20) m�ste han ha strumpor ocks�, och det �r verkligen inte heller popul�rt.

H�h�jaja, det �r inte l�tt att vara ansvarsfull f�r�lder. :-/

Raskt �ver till n�got annat p� temat vinter: Taurusen v�ckte uppm�rksamhet p� bilprovningen i morse. Den var vit av salt �nda upp p� taket efter B:s tur till G�vle, och jag hade inte hunnit tv�tta den. "Min" besiktningsman tittade l�nge p� bilen innan han drog pekfingret �ver taket och slickade p� det. "�h det var det j�vligaste! Det �R salt!" utbrast han. Minuten senare vimlade det av bl�kl�dda personer runt bilen. Alla ville titta p� el�ndet. "Vojvoj hur s�rl�nningarna vr�ker p�. Var hade den varit sa du? Det �r ju salt �VERALLT!"

V�garna i J�mtland saltas inte och det �r sk�let till att vi har de �ldsta och friskaste bilarna i Sverige. F�r bilprovarna var nog denna ov�ntade inblick i en annan vardag f�rmiddagens stora h�ndelse.

Nu �r bilen blank igen. Jag hyrde in den i varmgarage ett par timmar s� att den gick att tv�tta. Tyv�rr visade det sig d� att den blivit skrapad p� framsk�rmen och f�tt d�rruppslag p� tv� nya st�llen, ut�ver att n�n i G�vle hade backat p� den i fronten s� att extraljusen pekade upp i himlen. F�rhoppningsvis g�r det mesta att polera bort men det k�nns s� trist och on�digt. Kl�pare. *muttrar*



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck