kajo@diaryland
� G�stbok
� Mejl

� Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-01-18 - Bl� toner

OK, jag erk�nner, m�jligen �r det s� att jag l�gger ut de h�r bilderna mest f�r att jag vill hitta dem h�r om n�gra m�nader eller ett �r (och s� lite f�r Sivs skull f�r om jag k�nner henne r�tt vill hon alltid se fler bilder av Scooby �ven om de �r usla.. :-)

... men i alla fall, n�r jag satt och beskar dem slog det mig att det inte �r konstigt att folk blir vinterdeprimerade. Inte nog med att det �r ont om dagsljus - det �r ju dessutom bl�tt! Jag har inte filtrerat bort bl�sticket f�r att p�minna mig om vilka massiva doser bl�v�gigt ljus vi tar in.

Med det sagt f�r ni f�lja med p� Scoobys och min promenad i g�r.

scooby i vinterskog

N�n g�ng ska jag kanske r�kna bj�rkarna i den h�r all�n. Totalt �r den n�rmare en halv kilometer l�ng.


scooby njuter av en god snöklump

Fem po�ng om du kan gissa vad som p�g�r h�r. Fel. Fel. Fel. R�tt svar �r att konn�ss�ren just smaskar i sig en extra god sn�klump. Scooby �������lskar naturfryst "isglass".


björk med iskristaller

Resultatet av dimma och fint regn i kombination med temperaturer under -10 grader. Vackert b�de i kv�llsbelysning och solsken.


kotten har tagit på sig vinterpälsen

Kotten har skaffat vinterp�ls.


stängsel ludet av iskristaller

... och staketet ocks�. Vackert och f�rg�ngligt. I dag �r det borta.


scooby i vinterskog

Skogsdungen utanf�r kommungaraget p� Fagerbacken. H�r g�r vi ofta p� morgnarna. Det ingick i jyckens tr�ning de f�rsta m�naderna; han var ju s� f�rtvivlat r�dd f�r trafikbuller, lastbilar, cyklister och s�nt, och h�r fick han s�nt i rej�l dos en g�ng om dagen. Nu �r han van sedan l�nge, men det �r en trevlig runda.


scooby kollar lite...

Allra b�st �r ju att f� vara l�s. D� finns det mycket att kolla ...


scooby gräver i en  hög

... och mycket att gr�va ut ...


scooby gräver i en annan hög

... kollar lite bara ...


scooby gräver i en tredje hög

... � h�r med ...


scooby kollar lite...

H�r har jag tagit bort bl�sticket. Reagerade du �ver skillnaden?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







�
bara ett rosa streck