kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-11-10 - Delm�l och Fars dag

Jag har kommit till botten av min pappersp�se. En enda slarva �r oklippt, och den �r liten, r�cker nog inte till en lapp. *h�pen* Jag har inte ens t�nkt att det skulle kunna h�nda, att mattrasorna tog slut innan jag ledsnat OCH innan mattan �r f�rdig. Jag har 34 lappar och delm�let var 36.

Egentligen har jag en sak till att s�tta saxen i, en Kalle & Hobbe-tr�ja som �r full av h�l och d�rf�r borde ha hamnat i trasp�sen f�r l�nge sedan - men den �r ju s� gosigt mjuk och sk�n. Jag har den i smyg, som undertr�ja, och hoppas att jag just denna dag inte ska bli s� varm att jag m�ste visa upp den n�nstans, eller hamna p� akuten. Hm.

Aprop� att vara presentabel p� akuten. En av mina bekanta ber�ttade att n�r hennes lillebror tjuvl�nat moppen och krockat med en traktor, s� tog mamma f�rst hem den vimmelkantige sonen och tv�ttade av honom ordentligt och s�g till att han fick p� sig g�bortsbyxorna. Han m�ste ju vara presentabel f�r doktorn. Sedan �kte de till akuten, d�r doktorn sa: "Inre bl�dning, ett par minuter till s� hade han inte klarat sig". Av detta kan man f�rmodligen l�ra sig att det g�ller att prioritera vad man tycker �r viktigt h�r i livet, annars kan det bli kortare �n man t�nkt sig.

I dag �r det Fars dag och jag ska f�r�ra paps en flaska riktigt bra superlim, n�mligen Loctites Superattack som jag sj�lv �r m�kta n�jd med. Ja, vad�r�? I fr�ga om en person som har allt, inklusive v�rldens s�msta pokerfejs (dessv�rre �rftligt, jag har det ocks�) m�ste man ta tillvara varje tillf�lle som ges, och jag r�kar veta att han just nu inte har n�got bra superlim.

Senast paps blev glad �ver en present var nog julen -92 d� han fick en bok om tr�svarvning av L. Sj�lv har jag gett upp hoppet om att hitta n�t som �r r�tt. Numera �r jag n�jd om det inte �r helt fel, vilket det dock tyv�rr blivit ett antal g�nger. Men klister kan v�l inte bli s� fel? *tuggar oroligt p� naglarna*



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck