kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-01-27 - k�ksmattor och filmfynd.

Jag har l�nge funderat p� att k�pa en ny k�ksmatta. Mollehundens grusiga tassar s�tter rej�la sp�r p� B:s vita garnmatta, och den �r alldeles f�r tung att k�ra i maskin. Sist skrubbade jag den med rotborste. Det tog tv� timmar och en halv flaska diskmedel, och sedan hade jag tr�ningsv�rk i ryggen och armarna i tv� dagar. (Det sista s�ger kanske mer om min otr�ning �n om slitg�rat... ;-)

N�r jag nu best�llde fr�n Hal�ns gjorde jag slag i saken. Fick den p� k�pet eftersom jag d� med 7 kronor passerade den magiska 2000-kronorsgr�nsen som gav 400 kr i rabatt. Det blev en gr�nrandig trasmatta som bara v�ger drygt 4 kilo och d�rmed ska vara till�ten i tv�ttmaskinen. Dessutom b�r smutsen synas mindre och s� matchar den det gr�na i k�ket. Jag kunde knappt v�nta p� att f� avnjuta resultatet.

N�r nyf�rv�rvet v�l var hemburet och utrullat uppstod n�got av en antiklimax. Jod�, den passade, men det ser ut som om den alltid legat d�r. Den bara ... liksom, sm�lte in. Ingen nyf�rv�rvsk�nsla alls.

I g�r k�nkade jag iv�g den vita (n�ja) mattan till syrran som �r utrustad med badkar. Medan vi smaskade pizza (jag) och chips (hon) och tittade p� video, Pay It Forward, s� bl�tte mattan upp sig i ett varmt, textilschamponerat bad. Jag gillar grundbudskapet i filmen, att varje m�nniska kan g�ra skillnad i det stora, men slutet var lite deprimerande.

Efter filmen konstaterade jag besviket att bl�tl�ggningen inte tagit bort fl�ckarna, och inneh�llet i flaskan r�ckte inte till s�dana �vningar. Hepp. Skrubbningen f�r anst� till v�ren n�r det g�r att h�lla till ute p� en b�nk. Badrumsgolv och badkar erbjuder s� obekv�ma arbetsst�llningar.

N�, vi fick ju i alla fall �ntligen se den d�r filmen. Jag har letat efter den flera g�nger hos stora videouthyraren nere p� stan. I g�r hade jag inte lust att dra ig�ng bilen i kylan och tack vare det uppt�ckte vi att Pressbyr�n p� h�rnet har n�gra filmer i en hylla. Jag hittade direkt tre som jag vill se och blev s� till mig att jag anm�lde mig till videoklubben. Nu begriper jag varf�r jag inte hittat filmen p� stan. Jag s�kte efter svenska titeln, Skicka vidare, men den var insorterad p� originaltiteln. Det har sina f�rdelar med ett litet sortiment.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck