kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-09-20 - kustv�nda.

Tr�tt, tr�tt, tr�tt.

I g�r jobba halvdag, s� 20 snabba mil till f�retagarm�ssa i Sundsvall, trevligt snack med v�r fackombudsman, snabbvisit till Ikea och i flygande fl�ng tillbaka till m�ssan f�r att genomlida en av de s�mst planerade paneldebatter jag sett p� l�nge. Jag hade kunnat stanna p� Ikea ett tag till...

Kv�llen och natten ett l����ngt, djupt snack med en v�n som jag umg�s med alldeles f�r s�llan. Fast nu har jag minsann sett nya lyan, och provsovit sch�slongen. Himla fyndig konstruktion, man v�nde upp och ner p� hela sittmojen och vecklade ut en s�ng fr�n undersidan. Vad de r�knar ut!

I dag ett intensivt seminarium i H�rn�sand om utv�rdering. Inte en enda rast inlagd mellan 9.00 och 13.00. Har aldrig varit med om n�t liknande men det gick det ocks�. Alla mumsade konstant p� mackor och frukt.

Sen hem, drygt 20 mil i 100 bl�s, raskt byta anteckningsblock och iv�g p� ett jurym�te. Vi skulle ha varit sju. En fyllde �r och hade bjudit p� kalas hemma, det f�r anses som laga f�rfall. Tv�an ringde n�gon timme innan och hade akuta angel�genheter. Trean fick jag fatt i per mobil, anl�nde en halvtimme sent till fots med h�lsning fr�n fyran som ocks� f�tt n�t slags f�rhinder. Femman jagade jag upp hemma "n�serru, jag �kte hem ist�llet". Sexan fortfarande oklart, d�k aldrig upp. Jag var dryyyyypsur. En stund.

Sen fikade jag med trean och pratade trivsamt strunt. Det har vi inte gjort p� evigheter s� det fanns mycket p� lager. Inget ont som inte har n�t gott med sig. Det d�r juryandet f�r vi v�l fixa n�n annan g�ng. Det �r faktiskt inte mitt ansvar. S� det s�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck