kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-08-14 - Stuvning

Jag packar b�cker. Scooby undrar oroligt om det betyder att vi ska flytta, men nej, det g�r det inte. Jag �r bara s� tr�tt p� att mitt kombinerade kontor och bibliotek ser ut som ett lager. Det �r nu inte endast bok�verfl�dets fel; det st�r kartonger och prylar l�ngs v�ggarna p� golvet och i travar uppe p� bord och b�nkar.

Efter att ha packat n�gra kartonger fulla med b�cker utan att det m�rks n�mnv�rt i hyllorna har jag kommit till ett par insikter.

1) Jag har massor av b�cker.

2) Jag har b�cker som jag inte kommer ih�g att jag �ger, och inte minns att jag har l�st, men min sent i livet p�komna fula ovana att g�ra hund�ron, understrykningar och marginalanteckningar bevisar att jag faktiskt gjort det.

D�rf�r har jag nu best�mt mig f�r att packa undan huvuddelen av mina b�cker, sorterade �mnesvis. Sen n�r jag f�r beg�r efter serieb�cker, eller romaner, eller pysselb�cker, eller... s� kan jag g� till mitt lager och h�mta tio-tjugo kilo att frossa i.

Eftersom mitt minne uppenbarligen �r av teflontypen s� kommer det att k�nnas som om jag l�ser dem f�r f�rsta g�ngen varje g�ng. Himmel s� fiffigt.

�terst�r d� resten av oredan i kontoret.

I ett f�rs�k att skapa mer b�nkyta f�r vinylsk�raren k�pte jag en liten "Fl�rke" men den har helt fel f�rg och gjorde bara att kontoret s�g �nnu mer �verbelamrat ut.

Med lite omm�blering lyckades jag kl�mma in vinylsk�raren p� skrivarb�nken. Det borde jag ha kommit p� redan fr�n b�rjan om jag inte varit s� tr�ngsynt.

Nu blev allts� den oanv�nda, spritt nya b�nken �ver! Br�nslekostnaden f�r att l�mna tillbaka den skulle bli dyrare �n vad den kostade i ink�p. Den f�r v�l tr�ngas med bokl�dorna och allt det andra p� vinden tills vidare.

H�h�jaja. Jag l�ser inte mina utrymmesproblem. Jag bara flyttar dem.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck