kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-06-11 - Pilla inte med datorn!

... och mysterierna forts�tter.

Efter uppgraderingen till Leopard har jag blivit av med en massa typsnitt, d�ribland favoriten Apple Capitals som jag har i en massa dokument. V�ldigt irriterande.

Dessutom slutade zoom-funktionen i mina Adobe CS-program att funka. Att inte kunna snabbzooma n�r man redigerar sidor eller bilder �r ett �de v�rre �n d�den n�r man bara har 17 tum att breda ut sig p�... Jag �verv�gde en sekund att f�rnya mina licenser till CS3, men n�r jag googlade och s�g alla problem som kombinationen Leopard + CS3 orsakat s� blev jag raskt avskr�ckt. (Som om inte kostnaden redan gjort det ;-)

Jag hittade en enklare l�sning. Det var ju bara att ta bort de f�rinstallerade icke fungerande snabbkommandona (runa + och runa -) i Indesign och ers�tta dem med samma knapptryckningar. Fast i inst�llningsrutan och menyn st�r det nu en annan knappkombination �n den jag anv�nder. Strunt samma s� l�nge det fungerar.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck