kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-06-10 - Wordpress och Safari 3

Sent i g�r kv�ll ringde en kund och ville ha hj�lp att �ndra n�gra noteringar i sin blogg som drivs av Wordpress. Det var f�rsta g�ngen jag loggade in p� hans blogg efter min uppgradering till Safari 3.

N�r jag gjort �ndringarna och sparat visade det sig att Safari 3 "�ter upp" alla radbrytningar och ist�llet sl�nger in en massa ov�sentlig skr�pkod. I varje notering som man �ppnar! Resultatet blir att inl�gget omvandlas till ett enda l�ngt textsjok.

Jag blev s� frustrerad att jag h�ll p� att f� en hj�rnbl�dning. Det "lilla tv�minutersfixet" �t kunden tog pl�tsligt 45 minuter n�r jag tvingades �terst�lla all kod manuellt.

I dag har jag surfat i timtal p� problemet. Allt h�rr�r sig till en javascript-fil med tusentals rader kod... Jag provade n�gra av de f�reslagna hacken men utan �nskat resultat.

Lyckligtvis finns det en enklare l�sning. Man �ndrar i sin anv�ndarprofil: L�mna tomt i rutan "anv�nd wysiwyg". Kom ih�g att spara. Sen blir det till att k�ra inl�ggen "halvmanuellt" igen men det �r jag van vid.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck