kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-05-22 - Husbrott

U������H-U��H - BUHUUUHUU -YYYL - GR����T

*sn�rvel*

N�n har rivit mitt lilla hus! Stans s�taste, gulligaste hus. Banditer! Och vad har de gjort med min lilla tant?!.

D�r huset st�tt finns bara en grop och n�gra avsp�rrningar med plastband. De sm� h�rbrena hukar f�rskr�ckta l�ngst in p� tomten. Rabatterna, b�rbuskarna och det l�ga staketet �r sp�rl�st f�rsvunna. Postl�debj�rken upps�gad till ved och staplad vid tomtgr�nsen.

Jo, det f�rstod jag v�l att husets �de var beseglat. Att en s�dan liten idyll inte skulle f� bevaras n�r tomtpriserna n�rmar sig miljonen. Jag hade ju sj�lv sett och h�rt folk som kastat lystna blickar p� huset. Jag och P brukade f�rfasa oss �ver risken att n�n h�disk typ skulle k�pa och riva det bara f�r att komma �ver tomten.

Nu �r det v�l precis det som h�nt antar jag.

Oroligt knappade jag in tantens namn p� Eniro. Hon har ett ovanligt namn och nu finns det en med samma namn i l�genhetsomr�det 500 meter l�ngre bort. Undrar om hon vet?

Jag tog aldrig n�t kort p� huset. Jag tog upp kameran en g�ng men stoppade undan den, det k�ndes som intr�ng. Jag kunde ju g� dit och snegla p� huset n�r jag ville. Men det var f�rr det. Nu finns det inte l�ngre. :-(



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck