kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-04-30 - Att h�ra det dunkelt sagda

Elza Dunkels skriver i ett intressant inl�gg om n�tpedofiler att vi alla beh�ver bli b�ttre p� att l�sa mellan raderna och "h�ra" vad folk egentligen s�ger.

Jag vill l�gga till vikten av att d� �ven ta diskussionen!

En av mina v�nner "f�rsade" sig eller hur man ska uttrycka det med en f�rflugen kommentar om att "lesbianer inte borde f� adoptera" som jag tyckte l�t konstig. N�r jag fr�gade vad han egentligen menade ville han inte riktigt ber�tta, eftersom m�tet vi var p� handlade om n�t helt annat.

Till slut kom det i alla fall fram (eftersom jag �r en envis intervjuare :-) att han trodde att alla homosexuella var pedofiler. Han har blandat ihop orden homofil och pedofil. I hans v�rld var homoadoption detsamma som att d�ma barn till sexslaveri.

Men det som verkligen fick mig att tappa hakan var att andra m�n runt bordet faktiskt trodde samma sak?! D� inser man vad viktigt det �r att ta upp minsta ludd som man hittar och dra tills man har hela nystanet.

P� s� vis kan vi hj�lpa varandra att reda ut en del on�diga missuppfattningar.

Och kanske, kanske, kanske kan nystbeteendet faktiskt ocks� r�dda n�gon fr�n ett om�nskligt �de. F�r visst m�ste �sterrikaren Josef Fritzl n�n g�ng under 24 �r ha sagt eller gjort n�t som verkat lite underligt?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck