kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-04-03 - N�rdarnas gemenskap

Jag surfar p� Per Albin-torp och hittade text och foto om ett fint torp som visade sig vara en modell... v�ldigt v�lgjord, s� jag kollade nyfiket p� modersidan www.wnj.se

D�r finns en hel p�hittad v�rld! Modellj�rnv�gsbyggare i Sk�vde Modells�llskap har ljugit ihop en egen saga om sin t�gbana "Westerg�tland-Nerikes J�rnv�gar" och om folket som bor och jobbar d�r. Roligt! Historien verkar ha varit en f�ljetong i tidningen Allt om Hobby under flera decennier och har �ven getts ut som bok...

N�gra n�rdigt koola citat fr�n webbsidans beskrivning:

(Schiller �r en 1700-talsfilosof och f�rfattare):
M�nniskan �r sig sj�lv bara n�r hon leker ans�g Friedrich Schiller utan att f�r den skull ge besked om han f�redrog M�rklin eller Fleischmann.

... � det h�r:
Modellj�rnv�gar �r som kvinnobr�st. De �r egentligen avsedda f�r sm� barn, men intresserar mest �ldre m�n.

... eller det h�r:
Vi som h�llit p� l�nge har alltid hyllat mottot: G�rna pension men f�rst en rej�l modellj�rnv�g.

Ja, jag vet. Jag �r n�rdig. Det �r ju d�rf�r jag blir s� glad n�r jag tr�ffar p� andra som ocks� �r riktiga n�rdar, oavsett vad �mnet �r. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck