kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-03-24 - P�skgodisbeslutet

B�de i fjol och i �r fick Scoobs ett p�sk�gg fullt av mjuka hundgodisar av M. Jag och A f�r ocks� ett p�sk�gg men med choklad i.

Varje g�ng A har g�tt till k�ksb�nken och f�rsett sig med choklad har Scoobs anh�llit om att f� tilldelning ur sitt �gg. Det g�r till s� att A lyfter p� locket och Scoobs plockar �t sig en hundgodis.

I g�r var Scoobs i vardagsrummet n�r A nallade choklad, men jycken uppt�ckte f�rst�s vad som f�revarit n�r A glatt smaskande passerade genom hallen. Scoobs kom snabbt travande till mig d�r jag satt vid k�ksbordet. "Jag vill ocks� ha godis!" sa han.

Jag gjorde som A, lyfte p� locket och erbj�d jycken att f�rse sig. Men den h�r g�ngen tog han inte bara en, han skopade upp ett par-tre stycken godisar i munnen och bar iv�g dem p� mattan d�r han njutningsfullt tuggade i sig dem. Jag hann g� och s�tta mig vid k�ksbordet under tiden. Sen kom han tillbaka och tittade menande fr�n mig till �gget. "Vill ha mer..." sa han.

S� jag lyfte p� locket �n en g�ng och h�ll fram �gget f�r sj�lvservering. Men nu s�g hunden bet�nksam ut. Han tittade f�rst p� h�ger utsida, sedan p� v�nster. S� best�mde han sig. F�rsiktigt greppade han om �ggets "kortsida", lyfte det ur min hand och bar iv�g det till mattan n�stan utan att spilla.

Jag frustade fram ett "vars�god" och d�k ut i pysselrummet f�r att inte jycken skulle se att jag h�ll p� att skratta p� mig.

N�r jag kom tillbaka med ansiktet i ordning var �gget tomt. Jag plockade upp det fr�n golvet och lade det p� b�nken. Han har inte tiggt godis igen.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck