kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-02-20 - Tankar om glas

Jag bor cirka 500 meter fr�n VM-arenan som synts flitigt i TV p� sistone. En av v�ra "hundstigar (det �r vi hund�gare som trampar upp dem) har anv�nts som led till arenan. Eftersom jag tycker att tassar och glaskross �r en ol�mplig kombination har jag pliktskyldigt samlat p� mig de tomglas som v�ra g�ster l�mnat efter sig: allt fr�n J�germeister i portionsformat till helr�r och vinare med tyska och finska etiketter.

Vilka �r m�nniskorna som l�mnat dem?

Jag f�rs�ker se dem framf�r mig, balanserande p� en smal upptrampad str�ng, m�na om att inte kliva snett f�r d� blir de bl�ta om f�tterna, samtidigt som de huttar ur flaskan som m�ste t�mmas innan de n�r fram till grindarna. Jag f�rst�r att de valt stigen ist�llet f�r de v�lpreparerade g�ngv�garna. H�r d�ljs deras f�rehavanden av slyet.

�r de alkoholister som kommer att hinna f� abstinens inne p� omr�det innan t�vlingarna �r slut och m�ste ha en sista mintdoftande slurk 40-procentigt s� n�ra ing�ngen som m�jligt? �r de huliganer som grundar inf�r ett schysst l�ktarbr�k med kvalitetsvinet Bl� nunnan? Eller har de kanske en sl�ng av folkparksskr�ck? "Herregud, t�nk alla dessa m�nniskor som kan titta p� mig, jag kanske rentav kommer i TV � hit med flaskan Putte!!!"

Eller hur resonerar den person som fraktar sprit �nda l�ngt hemifr�n till ett stort sportevenemang? Det m�ste ju vara viktigt med den d�r alkoholen?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck