kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-01-18 - Vem sjutton �r Svea?

Jag s�g en unge p� stan. "Svea" stod det p� m�ssan. "Ovanligt namn", t�nkte jag, "men stackars barn, �r det inte r�tt ute och t�ntigt att ha sitt namn p� m�ssan?"

Sen m�tte jag en hel hjord med ungar i ungef�r samma �lder, och det stod "Svea" p� allihop.

Om jag googlar hittar jag bara underkl�der f�r vuxna, en och annan plyschdress och en notebook. Inga m�ssor. Definitivt inget som skulle f�rklara varf�r de framf�rs i flock hemma p� min gata.

S�g mig: vad eller vem �r Svea, och vad �r det f�r fr�nt med det?

Svar till signatur "Fullst�ndigt pass� och jag vet om det"



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck