kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-01-17 - Fem kontorssaker

1) Jag har en kristallkrona i taket p� kontoret. En ganska stor nytillverkad i klassisk empire-stil. Den vilar jag �gonen p� n�r jag pratar i telefon. Jag l�ngtar tills sommarsolen ska f� prismorna att kasta f�rgglittrande solkatter p� v�ggarna.

2) Jag har k�pt en s�dan d�r vinylsk�rare som jag suktade efter i somras. Det var l�ng leveranstid s� den har nyss kommit och vi har bara provk�rt den lite sm�tt �n. Jag har ocks� uppt�ckt att den har ett fj�rde anv�ndningsomr�de: man kan sk�ra ut tr�jtryck med den, b�de s�na som k�nns litegrann som gummiyta och flock, det vill s�ga s�na som �r lite luddiga. Men jag har �nnu inte k�pt ett hyllplan som den ska bo p�. Konsoler finnes men boklaminerade skivor g�r inte l�ngre uppbringa i den h�r stan. Nu ska alla ha oljad ek. N�de den som gillar n�got annat.

3) Tre almanackor: en liten (Almanackf�rlagets Executive 2008 med en vecka per uppslag och klockslag 8-20 p� vardagar) som jag skriver in m�tesbokningar i. En stor (Almanackf�rlagets Timdagbok) som jag bokf�r arbetad tid i. Och s� en modifierad i A4-storlek (v�ggalmanacka fr�n L�nets f�rs�kringsbolag) som jag klipper is�r, monterar ihop i l�nga sjok och g�r �rsplanering i.

4) Lapph�llare av virad, gr�lackad st�ltr�d. N�r de �r tomma f�r de mig att t�nka p� den d�r sl�ta frisyren som lockar sig vid axlarna.

5) Stapelbara, kubformade arkivkartonger av brun wellpapp, var och en inneh�llande fyra vita innerkapslar. De flesta inneh�ller facktidningar inom mitt yrkesomr�de eller firmans papper, och de ska b�ras upp p� vinden. Jag gruvar mig. De v�ger bly!!!




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck