kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-01-10 - Vad� mobilmejla?

I dag k�nner jag mig tekniskt efterbliven.

Jag har registrerat ett Flickr-konto f�r att kunna skicka bilder fr�n mobilen direkt till en blogg (inte denna dock). Tydligen sker det genom att man mejlar via mobilen till en superhemlig flickr-mejladress, d�r bloggen sedan h�mtar in bilderna.

Nu funkade det f�rst�s inte att g�ra kopplingen mellan Flickr och bloggen. Jag har l�st otaliga forumtr�dar och provat editera htaccess, xmlrpc, med och utan http:// och www, d�pa om filer yada yada yada. No luck, inget godis.

� andra sidan har jag ju aldrig ens mejlat fr�n mobilen. Jag kan ju b�rja med att testa det, en gullig bild p� O fr�n mobilen till min vanliga mejl.

Jamen, d� visar det sig ju att jag inte ens kan det?! Jag har inga epostanv�ndaruppgifter sparade i telefonen och blir inte klok p� var jag ska kunna hitta dem, eller ens om jag m�ste registrera n�n fler tj�nst �n jag redan har. S�kte p� Telias webb och det enda som h�nde var att jag fick felmeddelanden om tekniska fel och sen kraschade webbl�saren.

Vid det h�r laget hade jag blivit rej�lt missmodig och kommit fram till att jag beh�ver praaaata med n�gon om det h�r. Supporten p� Telia, n�rmare best�mt. Efter att ha beskrivit mitt �rende, knappat in mobilnummer, gjort flera knappval och v�ntat, s� fick jag en automatr�st i �rat. "Tack f�r din f�rfr�gan. Vi ber dig �terkomma under ordinarie �ppettid." Tittade p� klockan och inser att jag missat den med fyra minuter.

*muttrar*

Livet var betydligt enklare utan alla dessa fantastiska m�jligheter.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck