kajo@diaryland
� G�stbok
� Mejl

� Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-11-15 - Mannerst�ls man�r


N�r jag var i G�teborg s�g jag i n�gra aff�rer ett m�nster som heter "Busungar". Jag hemf�rde f�rtjust och malligt ett minimalt stycke metervara som kostade betydligt mer �n jag brukar betala f�r tyg, men det var det ju v�rt f�r ett s� udda och roligt fynd.

Numera vet jag det som resten av v�rlden vetat i flera �r. "Tiny Busungar" �r designat av Karin Mannerst�l f�r Mairo och finns p� ungef�r allt: tyg, vaxduk, vykort, posters, haklappar, t-shirts, spj�ls�ngsskydd, f�rkl�den, f�rvaringsboxar, filtar, mattor, gardiner, ryggs�ckar, necess�rer, kuddar, lampsk�rmar, m�bler... (Hos barntyger.se och knoddenochknyttet.se finns en del av det. VARNING - bes�k dem p� egen risk f�r d�r finns andra gulliga grejer ocks�...)

I g�r hittade jag en l�nk till Karin Mannerst�ls sida och uppt�ckte att hon gjort fler grejer som jag gillar. "Nummerbyr�n" tycker jag �r ofantligt fyndig... :-) och en pepparkaksgubbe i f�nstret till jul vore v�l ocks� helt r�tt?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







�
bara ett rosa streck