kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-11-13 - Distr� �r diagnosen

Uppt�ckt vid frukostbordet: Sm�ret �r slut. Helt slut! Urgent, m�ste k�pa sm�r, det f�r inte fattas sm�r i kylsk�pet. I s� fall kommer jag garanterat att bli sugen p� mackor.

S�tter upp "sm�r" p� ink�pslistan. (Med "sm�r" avses Bregott eller L�tta, alternativt "stekflott" som vanligen �r Milda.) T�nker att jag ska handla p� lunchpromenaden med Scoobs.

Funderar p� om det �r n�t mer jag ska k�pa. Toapapper finns det ett par rullar av, s� det �r inte s� br�ttom att k�pa mer. Skriver upp "toapapper" p� ink�pslistan.

F�r syn p� p�sen med pantflaskor som st�tt i hallen en vecka. St�ller den p� skorna vid d�rren s� att jag inte ska gl�mma den.

Lunchdags. J�ttehungrig men Scoobs vill ut f�rst. T�nker att jag ska k�pa ostpaj till lunch, n�r jag nu �nd� ska till aff�ren. Koncentrerar mig h�rt p� att inte st�lla undan pantp�sen n�r jag tar p� mig skorna f�r d� gl�mmer jag den.

Duktiga jag pantar flaskorna. Duktig, duktig, duktig.

Tar korgen och styr mot ostpajen i frysdisken. Har inte en tanke p� ink�pslistan. Lika bra det eftersom den h�nger kvar p� kylsk�psd�rren. Plockar ner smaksatt creme fraiche och lite annat jox i korgen utan att ha n�gon direkt plan med det, det kan ju vara kul att hitta senare.

Kommer fram till kass�rskan och stoppar handen i fickan f�r att ta upp pl�nboken. Tomt! Ingen pl�nbok. Rodnar l�tt generat. Packar undan varorna och travar iv�g hem�t utan p�se.

H�mtar pl�nboken och g�r en ny v�g till aff�ren. Scoobs �r n�jd �ver att f� dubbla lunchpromenader.

Betalar och g�r hem med p�sen, n�jd �ver att jag till och med kom ih�g att k�pa toapapper. V�ljer en fj�rde v�g fr�n aff�ren. Scoobs har nu pinkat in de flesta av sina viktigaste gator.

Packar upp varorna d�rhemma och inser att jag inte k�pt n�got sm�r.

Tv� v�ndor till aff�ren p� samma dag, och �ND� lyckades jag inte utr�tta mitt enda mission, det jag verkligen skulle g�ra.

Men jag har en burk smaksatt creme fraiche. Undrar om den �r god p� macka?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck