kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-11-12 - P� tal om blommor

M�ndag morgon och jag kan konstatera att:

- jag gl�mde ringa papsen p� Fars dag i g�r, trots att jag t�nkte p� det �tminstone tre g�nger. D�lig dotter. Fy p� mig. Papsen borde ha f�tt en blomma (eller kanske hellre choklad) men inte ens ett grattis blev det. M�ste �tg�rdas snarast.

- pens�erna p� balkongen f�rmodligen ha f�tt n�dast�ten den h�r s�songen. Det dr�sade ner flera decimeter sn� natten mellan torsdag och fredag, och ytterligare ett par centimeter i g�r kv�ll. Nu �r allt vitt, vitt, vitt. Pens�erna syns inte ens l�ngre. Men de blommade fint fr�n tidigt i v�ras �nda tills i torsdags (med en liten svacka i somras). Snacka om value for money.

- A:s hibiskus har de senaste veckorna blommat stadigt med tv� stora, blodr�da fyllda blommor samtidigt, och bort�t tio knoppar p� v�g. Varje blomma st�r tv� dagar s� som mest �r det tre p� g�ng samtidigt. A har blandade k�nslor: stolt som en tupp �ver prakten men lite harmsen �ver att den blommar f�rst nu. Han har sk�tt om den i femton �r och aldrig f�tt en endaste blomma f�rut. � andra sidan har den glatt oss hela sommaren och h�sten, s� jag tycker att den kompenserat f�r det nu.

V�rd att v�nta p�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck