kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-11-09 - Oledoledoff

Jag har pengar p� ing�ng i f�retaget och privat och k�nner mig nyrik... Teknik- och pryln�rden har otillfredsst�llda cravings.

Den n�dv�ndiga datorsystemuppgraderingen har utl�st en lavin av relaterade ink�p (programlicenser som ocks� m�ste uppgraderas, backupl�sningar, f�rbrukningsmaterial yada yada...). Budfirmorna kommer att trampa en stig till min d�rr n�rmaste veckorna.

I den allm�nna k�pyran drog jag mig till minnes mina tidigare beg�r efter en vinylsk�rare och miniscreentryckeriet print gocco.

�nnu �ldre �r suget efter en digital videokamera (eller �verhuvud taget en videokamera, jag har velat ha en sedan jag l�rde mig att s�nda lokal-TV 1992, men d� var de vanvettigt dyra). Nu har jag f�rv�nat uppt�ckt att man f�r en mini-DV-kamera inklusive v�ska, band, extra batteri och resestativ f�r under 3000 sp�nn.

Eller s� kan jag ju betala in lite extra p� l�net? Not likely.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck