kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-11-04 - Va? Vad� bokf�ra?

Jag st�dar i mappar och br�nner backup-skivor. Det g�r l�ngsamt eftersom jag bara har en cd-br�nnare. M�nga skivor blir det... och vilken tiiiiid det tar!

Nu har jag dessutom insett att Mac OS 10.5 inte st�der Classic (det vill s�ga program f�r gamla 9-systemet) och det betyder att jag inte kan uppgradera systemet f�rr�n jag l�st mitt bokf�ringsbehov. Jag har tv� alternativ: uppgradera eller k�pa nytt bokf�ringsprogram bums - eller flytta bokf�ringen till den gamla b�rbara datorn.

Visst hade jag t�nkt fixa nytt bokf�ringsprogram men inte just nu, inte f�rr�n till n�sta bokf�rings�r som startar om tv� m�nader... Det �r ju en evighet dit ;-) och jag har inte ens funderat �ver vilket program jag vill ha. Det kommer f�rmodligen att ta sin lilla tid innan jag �r redo att trycka p� en k�pknapp. Sen tar det s�kert en dag att importera alla uppgifter, skapa fakturor och kreditfakturor och allt annat sm�fix som ska till innan programmet �r klart att anv�ndas.

Att tillf�lligt flytta bokf�ringen till gamla datorn k�nns inte heller kul. Dels f�r att bokf�ringsprogrammet jag har inte �r s�rskilt stabilt, det kanske rasar, och sen m�ste jag ju flytta tillbaka alltihop igen, f�r den b�rbara �r sedan 1999 och jag v�gar inte lita p� att den h�nger med s� l�nge till.

S�, h�r sitter jag och tummar p� asken till det nya fantastiska operativsystemet, men �r inte redo att uppgradera. Surt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck