kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-10-01 - Dagens mysterium

N�r jag kom till G�teborg i torsdags kv�ll �ppnade jag det yttepyttelilla l�set p� min resv�ska med ordinarie nyckel, som satt i en s�kerhetsn�l i min jacka. Sedan trooooor jag att jag l�t nyckeln sitta kvar i l�set och stoppade det i fickan p� min fleecejacka. Det �r en utomordentligt liten nyckel, 1 centimeter l�ng, till ett v�ldigt litet l�s, cirka 1x1 centimeter. Morgonen d�rp� l�g l�set i fickan men nyckeln var borta. Jag letade igenom alla fickor och foder, kr�p p� golvet och skakade textilier. Ingen nyckel. N�, jag hade en reserv i pl�nboken som jag anv�nde resten av vistelsen.

I g�r n�r jag skulle �ka hem st�dade jag noga �verallt i rummet, skakade s�ngkl�der och sopade allra l�ngst in under s�ngen i hopp om att nyckeln skulle komma fram, men inte d�, den var borta.

I morse n�r jag �ppnade den l�sta resv�skan l�g nyckeln d�ri, allra �verst p� det prydligt hopvikta badlakanet. Jag fattar absolut ingenting.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck