kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-09-25 - Frk Bryderi

I morse n�r jag bl�ddrade i tidningen l�ste jag namnen p� de tv� ungdomar som dog i bilkraschen i helgen, och ins�g pl�tsligt att jag k�nde den ene. Jag borde ha fattat redan ig�r n�r jag s�g att en av ungdomarna p� min msn-lista hade namnet p� sin kompis och (F) i hum�rsraden. (F) �r snabbkommandot f�r en r�d ros.

Vi var bara ytligt bekanta men han ing�r i ett av mina uppdrag. Hela f�rmiddagen funderade jag p� hur situationen b�st skulle hanteras, och kunde liksom inte hj�lpa att tankarna styrde in p� hans v�nner och familj, p� andra olycksfall, d�den och el�nde i stort. Rent ut sagt en dyster f�rmiddag.

Sen h�mtade jag posten och hittade ett brev fr�n Skattemyndigheten, ang�ende mitt f�retag. "Din deklaration har slumpm�ssigt blivit utvald f�r kontroll ... blabla.. var god skicka beskrivning, redovisning, kopior, utdrag, bilagor... bla bla."

St�n. Merjobb, och ingen kopiator har jag s� det blir till att sl�pa iv�g alla papper n�nstans... F�rutom d� det uppenbart obehagliga i att bli granskad. Jag har gjort s� gott jag kunnat och tror att allt �r r�tt men �nd�.... Ynk. Revision, huu.

Jag gick en l���ng promenad med hunden i hopp om att det skulle rensa bort molnen i mitt huvud. Pl�tsligt brakade det till p� min v�nstra sida. En stor gammal asp kn�cktes av vinden och f�ngades upp av en ledning n�gra meter bort. Gulp! Ledningen t�jdes bet�nkligt men h�ll. Fr�gan var bara hur l�nge, och vad som skulle h�nda sen. Skulle tr�det trilla i huvudet p� n�n annan? Resolut tog jag upp telefonen och ringde kommunen, f�r att n�gra minuter senare vara inbegripen i en diskussion om huruvida det var en teleledning eller en elledning och v�derstreck och...

St�n igen. Inte vet jag om det �r norr eller s�der om f�rr�det. R�cker inte 10 meter bredvid som f�rklaring? Och hur mycket blev det d�r samtalet p� mobilr�kningen egentligen?

Sen gick jag en kilometer till och s�g hur en cyklist tappade en del av sin packning utan att m�rka det. Sj�lvklart lade jag mig i det ocks�: "Hall�! V�nta! Du tappade..."

VARF�R �r jag en s�n som m�ste bry mig i allt som jag inte har med att g�ra? Nu orkar jag faktiskt inte bry mig n�t mer i dag. Jag vill best�lla en "avbrymig"-knapp, tack.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck