kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-09-17 - Husdjuren

P� husdjursfronten kan jag meddela att

* Kornelia, aka Lilla Stumpan, har kommit hem efter en veckas r�ttj�gartj�nst p� landet. Det blev blodigt, m�nga lik att st�da undan fr�n hallmattan och farstukvisten, men enligt senaste rapporten f�rekommer det nu inte l�ngre r�ttbajs p� m�blerna och ej heller fr�cka, flinande r�ttansikten mellan blomkrukor i f�nstret, under spisen eller i �vriga synliga skrymslen. Mission accomplished, �tminstone f�r nu.

* Scoobs, aka Harry Benny Hund, har f�tt tid hos tandl�karen. Tre burkar Plaque Off gjorde inte susen. Ut�ver horribelt mycket tandsten har han nu �ven tandk�ttsinflammation och minst en l�s tand. Jag k�nner mig som en usel matte. Dessutom sade jag upp hundf�rs�kringen sista augusti. Det h�r blir dyrt misst�nker jag.

* Macro, aka �verinspekt�r M�ns Torsten Katt, har fyllt femton �r och �r magrare �n en siames. Nu provar jag avmaskning. Hj�lper inte det s� b�r det av till veterin�r med honom ocks�. Titeln har han f�rtj�nat genom sin vana att varje morgon sitta p� f�nsterbr�dan intill min frukostmugg och noga kontrollera hur m�nga skivor r�kt kalkon jag tar p� sm�rg�sen. F�r denna tj�nst ska han ha en kalkonskiva i skatt. Jag vet inte riktigt hur vi kom �verens om detta avtal men nu �r det s�, odiskutabelt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck