kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-09-15 - Wordpress

Jag �gnade en bra bit av fredagskv�llen och hela denna l�rdag till att g�ra en ny webbplats �t en v�n. Flyttade �ver uppfr�schade versioner av gamla texter, ordnade en del nya bilder, ett nytt fint sidhuvud... Som bas anv�nde jag WordPress med temat Nikyniks Green samt en svensk �vers�ttning som i och f�r sig kr�vde en del manuell finputsning ihop med det valda temat - och det blev j�ttebra alltihop. Jag �lskar wordpress-finesserna: snygga kategoriseringar, integrerad bilduppladdning, kommentarsfunktioner, uppdatering via epost... och s�nt som jag inte ens fattar hur det funkar �n, trackback och RSS och s�nt. L�ngt bortom diarylandets f�rm�ga.

Jag har eget utrymme p� Linux-server, till och med flera. Jag skulle kunna g�ra en lika fin webb �t mig sj�lv. Men det g�r jag inte, av olika sk�l.

  • Det tar tid. Bra precis, �h, 12 timmar. N�r skulle jag ta mig den tiden, jag som redan har andra (egna) webbprojekt i l�nga k�er?

  • Den h�r adressen �r inarbetad. Jag har varit h�r i sju �r.

  • Jag vill ha alla mina noteringar p� samma st�lle och tror nog inte att de gamla g�r att f� ut fr�n diarylandet.

  • Sist men kanske avg�rande: H�r k�nner jag mig lagom anonym och fri. De flesta som h�nger h�r vet vem jag �r, men den som letar efter uppgifter om mitt verkliga jag hittar inte hit.



  • � Kommentera


    � F�rra | N�sta �







    bara ett rosa streck