kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-08-20 - Var �r Ms Marple?

F�rra �ret slarvade jag med att plocka bort fr�kapslar fr�n pens�erna p� balkongen. Det fick tv� f�ljder: pens�erna slutade blomma och det ploppade upp massor av sm� gr�na fjun p� varje ledig kvadratmillimeter jord. (Vill ni att pens�erna ska blomma fr�n maj till november g�ller det att plocka kapslar regelbundet, det vet ni va?)

Jag tog i alla fall hand om kanske hundra av de yttepyttesm� plantorna som spirade i balkongl�dorna, och satte om dem i planteringskrukor, med tanken att ha gratis pens�er n�sta sommar. L�nge h�nde n�stan ingenting med dem, men s� i slutet av juli spratt de pl�tsligt iv�g i v�ldig fart!

Nu har jag emellertid b�rjat fatta misstankar om de sm� pens�b�bisarna. Hysch, s�g inget till dem, men jag tror att de �r bortbytingar!

... � d� uppst�r ju genast fr�gan, veeems kan de vara? ;-) Gissningar n�gon?

Jag konsulterade miss Marple och hon sa att en god detektiv i f�rsta hand b�r leta i n�romr�det. Utan att f�reg� utredningen s� tycker jag mig ha funnit vissa starka indicier som pekar i en best�md riktning... Kolla h�r!



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck