kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-08-09 - Husdjursvanor

Kontoret, torsdag eftermiddag kl 16:27.

Jag �r djupt f�rsjunken i ett jobbdokument n�r jag blir varse att jag m�ste g� p� toa. Huset �r kn�pptyst, CD-spelaren har tystnat sedan l�nge, A �r ute och grannarna bortresta. Alla husdjuren sover. Jag drar igen toad�rren lite slarvigt och n�gra sekunder senare krafsar Macro upp den, kommer in i badrummet, s�tter sig framf�r mig p� golvet, g�spar stort och tittar sedan yrvaket men koncentrerat p� mig.

Samma sak har h�nt fler g�nger �n jag kan r�kna. Just den h�r g�ngen undrar jag varf�r. Varf�r resa sig ur den bekv�ma soffan och f�lja med mig in i badrummet? Han vet att jag inte kan f�rsvinna d�r. Han tjatar inte om mat. Bara sitter d�r och tittar.

N�r jag str�cker ner handen kommer han fram f�r att bli kliad, l�gger upp framtassarna och spinner. Det verkar vara en bonus, inte sj�lva syftet. Jag lyfter upp honom p� axeln (hellre det �n att han hoppar sj�lv och oavsiktligt s�tter klorna i mig om den tunna t-shirten glider undan) och han dreglar bel�tet p� mitt �ra.

N�r jag g�r tillbaka till datorn hoppar han ner och l�gger sig p� mattan vid d�rren. Hunden suckar n�jt och l�gger huvudet p� min fot igen. Ordningen �terst�lld.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck