kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-08-08 - IM-minnen

Dagens nostalgitripp: Jag hittade inloggningsuppgifterna till mitt gamla ICQ-konto och t�nka sig, det fanns kvar! :-)

Jag har inte varit inloggad p� flera �r och i den h�r datorn har jag inte ens programmet installerat. Nu finns det en java-version som man slipper installera, man kan k�ra den direkt i webbl�saren fr�n ICQ:s hemsida, www.icq.com (klicka p� ICQ2GO) s� jag drog ig�ng den en stund. Naturligtvis fanns inga av mina bekanta online. Kontaktlistan var dessutom v�ldigt kort, undrar vad som h�nt, har folk raderat sina konton eller blockerat mig...? Mia, AK och Petsa, ni finns kvar, k�r ni fortfarande ICQ ibland?

Jag minns hur det var i slutet av 1990-talet n�r man satt uppe halva n�tterna och chattade (fast s� hette det ju inte d�, vad sa vi egentligen att vi gjorde, "ajsikjuade" vi eller?)

Jag �lskade det gulliga lilla "tjoho!:et" som h�rdes n�r man fick ett nytt meddelande. Vad jag kan minnas var det aldrig n�t v�sentligt som avhandlades och det hade tagit bara en br�kdel av tiden att g�ra det via telefon ist�llet, s� vad var det egentligen som lockade en att sitta d�r i timtal och skicka sm� digitala lappar till varann, trots att man visste att det skulle bli n�stan om�jligt att kliva upp n�r v�ckarklockan ringde n�gra f� timmar senare?

Numera anv�nder jag MSN och Skype, men det �r s�llan n�gon online d�r heller. Sj�lv blir jag utkastad fr�n MSN med irriterande korta intervaller. Det �r v�l internetuppkopplingen som inte �r tillr�ckligt stabil.

Om du vill s�ka mig d�r s� �r jag registrerad med min f�retagsmejladress. Eller s� kan du ju mejla kajo @ diaryland.com och fr�ga... :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck