kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-06-29 - N�rdigt

Okej, okej, jag erk�nner v�l d�. Gah. Jo, allts�, n�r K och L blev f�r�ldrar trodde jag att jag skulle f� h�ra bl�j- och avf�ringsanalyser dagarna i �nda. Det �r n�mligen en av mina f�rdomar om nyblivna f�r�ldrar. "Sm�barnsf�r�ldrar blir helt n�rdigt intresserade av bl�jor och kan inte prata om N�NTING annat." Typ. :-)

Till min f�rv�ning har jag knappt h�rt ett ord om om lille O:s bl�jor. Det �r till och med s� att jag inte har en aning om vilka bl�jm�rken som pr�vats eller ens �r r�dande i hush�llet. Jag b�rjade n�stan tro att bl�jsnacket verkligen VAR en f�rdom.

Sen visade K mig en l�nk i ett helt annat �rende, och jag inser nu pl�tsligt att bl�jsnacket �r n�rdigare �n jag n�gonsin kunnat f�rest�lla mig..! Det �r bara det att det f�rsigg�r i andra kretsar och sammanhang. Jag �r utesluten, tillh�r inte den prioriterade m�lgruppen i �rendet, den som kan tillf�ra n�got till diskussionen...

Jag vet att det finns n�gra som heter ... Pampers? och sen tror jag att det �r olika storlekar f�r olika stora barn... och ibland finns det rabattkuponger i reklamblad, det vet jag f�r dem vill grannen ha ... och sen vet jag nog inget mer.

Samtidigt l�gger proffsen ut fotografier av sina bl�jkorgar i forum p� n�tet och s� g�r snacket:

A: "Oj, vad fint! �r det mycket swaddlebees formsydda om jag ser r�tt? Jag tror jag ser en p�tit bamboo ocks�."

B: "F� se nu, det �r *r�knar* jag tror 4 SWB velour, 9(?) SWB velourpocket, 3 bamboozle, 2 bum genius, 1 fuzzi bunz, 1 SWB AIO (f�r 2 till snart) 2 bum hugger".

C: (ny bild) "Saknas p� bilden: Olivgr�n, Burgundy, Aqua, Skogsgr�n och en Bug Print, har tv� av den sistn�mnda. Fem superbamboo h�nger p� linan. Sen har vi n�gra vikisar, en imse formsydd och tv� imsebyxor."

D: "Det slog mig n�r jag satt och kollade era inl�gg att om en illvillig inbrottstjuv tog sig in i era hem och snodde tygbl�jor, s� skulle de flesta av er kunna tala om vilka bl�jor som stulits, fabrikat, f�rg och storlek. Troligen hur slitna de var vid f�rsvinnandet dessutom."

E: "Jepp, exakt n�r och var de �r k�pta ocks�. Mina bl�jor �r mina sm� skyddslingar."

F: "Kan ni t�nka er minen p� en f�rs�kringstj�nsteman som ska ta emot den anm�lan till bolaget?!!"

G: "Precis! Och n�r han f�r veta vad bl�jorna kostar!"

I rest my case. H�rmed bevisat, sm�barnsf�r�ldrar �R bl�jn�rdar. Vilket f�r �vrigt �r helt okej, jag har ocks� mina n�rdintressen. :-)

�terigen sl�s jag av det fantastiska med Internet. Oavsett vad man �r fascinerad av, om det s� �r konvexa suddgummin, s� kan man f�rmodligen hitta ett g�ng likasinnade n�nstans, och i s�dan gemenskap kan n�rderiet n� ljuvligt h�mningsl�sa djup.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck