kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-06-15 - �lderstecken

Tecken p� att jag �r p� v�g att bli ohj�lpligt pass�?

* I dag var jag tvungen att googla "bl�tandsklocka" f�r att fatta att det var ett armbandsur med bl�tand, och vad det skulle vara bra f�r.

* Jag k�per helst musik p� CD. Visst, visst, jag har h�rt alla goda argument f�r nedladdning, b�de f�r pirat och legala betalst�llen, och alla argument f�r mp3-formatet. Det biter inte p� mig. Jag vill ha en "riktig" skiva (med snyggt omslag) som jag kan bl�ddra i min fysiska skivsamling och spela i min ur�ldriga CD-spelare.

Mer p� tal om musik och tidens g�ng: H�romkv�llen filosoferade A �ver sina f�r�ldrar. N�r A v�xte upp tyckte han att hans f�r�ldrar var mossiga eftersom de inte hade n�gon koll alls p� vilka artister som var popul�ra bland ungdomar. Nu ville han revidera sin uppfattning. De var inte mossiga utan helt enkelt bara ointresserade, p� samma s�tt som han nu sj�lv �r ointresserad av dagens musikkultur.
- Precis. Nu �r du ocks� mossig, retades jag.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck