kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-05-23 - Ett m�nster

Jag st�dar skrivbordet och hittar ett blad med "att g�ra"-listor, uppr�ttade f�r drygt ett �r sedan. Rubrikerna �r jobb, klubben, cupen och annat. D�r finns n�gra saker som fortfarande inte �r avbockade. Andra som �r avbockade ger mig �nd� lite �ngestflashar - n�r jag gjorde listan trodde jag att punkterna skulle bli klara inom n�gon m�nad. Nu vet jag att allt tog mycket l�ngre tid. Myyycket l�ngre.

Jag har konstant d�ligt samvete f�r s�nt som inte blir gjort, eller gjort mycket senare �n jag t�nkt.

Det mesta p� listorna �r s�dant som jag sj�lv kommit p� att det borde g�ras. Jag �ppnar min stora trut och d�rmed har jag gjort en utf�stelse, skapat f�rv�ntningar om att det ska ske. Att f�rv�ntningen bara finns i mitt eget huvud g�r ingen skillnad.

Jag beh�ver l�ra mig att bara f�r att man skulle kunna g�ra en sak, och det vore bra/trevligt/fint/etc om den blev gjord - s� M�STE man inte g�ra den, alternativt vara en d�lig m�nniska f�r att man inte g�r den.




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck