kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-05-19 - Deckardamer

Jo, ni vet, jag har ett komplicerat f�rh�llande till bokserier. Jag m�ste ha hela serien och i samma band. Jag blir knasig n�r f�rlagen byter band eller omslagsdesign mitt i en serie.

Numera k�per jag bara romaner i pocket, av flera sk�l. Om en titel kommer i pocket s� har den s�lt bra, och d� h�ller den i regel �tminstone hyfsad kvalitet. Pocket �r l�tt att ta med och att l�sa "enhands" i s�ngen eller soffan. Och s� �r den f�rst�s billig. Men man ska inte ha br�ttom om man samlar p� pocket.

N�r Damernas detektivbyr� av Alexander McCall Smith presenterades i bokklubben f�r typ tio �r sedan t�nkte jag att den ska jag l�sa, n�n g�ng. Sedan kom den i pocket och d� t�nkte jag p� det igen. Sent omsider k�pte jag den ocks� (i januari 2006), och st�llde den i hyllan. I dag har jag l�st den! Och best�llt nummer tv� och tre i serien, i pocket f�rst�s. Och lagt bevakning p� nummer fyra som inte kommit ut �n. Fem och sex finns inbundna men den sjunde �r �nnu inte �versatt till svenska tror jag.

N�de M�npocket nu d� om de inte ger ut alla titlarna, eller byter design mitt i... ;-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck