kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-05-08 - Om v�nskap

Diaryland har haft problem med en server s� jag har varken kunnat skriva nytt eller radera de tre likadana posterna som kom in h�romsistens. Mycket irriterande.

Det f�niga �r att medan jag varit utest�ngd s� har jag haft massor att skriva om och varit v�ldigt frustrerad �ver att det inte g�tt. Nu n�r allt funkar igen s� har jag knappt ett dimmigt minne av vad jag t�nkt ber�tta...

P� sistone har jag funderat mycket p� v�nner och v�nskap. Jag �r inte redo att avge den stora avhandlingen �n men tankarna har r�rt sig kring fr�gor som:
- var hittar man v�nner? och hur g�r det till?
- varf�r blir somliga v�nner kvar medan andra f�rsvinner?
- hur mycket sker genom avsiktlig gallring och hur mycket "bara blir s�"?
- hur m�nga relationskategorier finns det (n�ra v�n, v�n, kompis, kollega, bekant, ex...)? och hur migrerar folk mellan dem?
- hur vanligt �r det att man tror att en person h�r till en kategori, men personen sj�lv uppfattar sig h�ra hemma i en annan?
- hur m�nga v�nner, kompisar, etcetera har vanligt folk?
- �r det vanligt att ha olika kompisar f�r olika saker? eller vanligare med "universalkompisar" som g�r att ha till allt m�jligt?
- n�r tv� vuxna bildar ett nytt par, vad h�nder d� med deras respektive v�nkretsar?
- hur, n�r och varf�r f�r�ndras umg�ngesbeteendet? (ungdomar i klasar p� stan, �ldre runt kaffebordet hemma)

... och en massa till som �r lite f�r privat f�r att dra h�r och nu. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck