kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-04-30 - S� enkelt, s� sv�rt

Jag f�rs�ker byta webbhotell f�r firman. Det inkluderar att flytta min dom�n. K�ra v�rld vilket strul..! Beg�ran om bekr�ftelse av flyttning har fastnat i leverant�rens spamfilter fyra-fem g�nger. N�r vi v�l fick igenom den funkade inte auktorisationskoden. Jag har bytt kontaktadress p� fyra st�llen men det visade sig �nd� vara fel st�llen, bara f�r kontot och inte f�r dom�nen. S� nu har jag bytt p� fyra st�llen till, OCH kollat f�r femte g�ngen att dom�nen �r unlocked. Nu SKA det g�. (Hoppas jag).

Uppdaterat: H�pp. Auktorisationskod �r inte detsamma som transfereringsl�senord... N�r jag v�l f�tt kl�m p� den saken s� l�ste det sig.

Minneslista till mig sj�lv:
1) kolla att registrerad administrativ adress �r en mejll�da som du har full koll p�.
2) kolla att dom�nen �r ol�st
3) best�ll auktorisationskod fr�n nuvarande leverant�r
4) beg�r transferering via tillt�nkt ny leverant�r
5) logga in p� transfereringssida med l�senord fr�n ny leverant�r
6) bekr�fta beg�ran om transferering med auktorisationskod fr�n nuvarande leverant�r



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck