kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-03-09 - Underligheter

V�dan av att ha en fungerande g�stbok �r att Kicki kunde utmana mig...

Varje spelare b�rjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig sj�lv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig sj�lv i sin blogg och samtidigt ange reglerna f�r spelet. Bloggaren v�ljer sex nya bloggare och g�r en lista av deras namn. Efter att det �r gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar f�r att l�ta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska l�sa ens egen blogg f�r mer information.

1. Jag f�r �ckelrysningar av t�nagelskrap. Allts� n�r sambon fl�tar in sina bara ben runt mina och oavsiktligt r�kar nudda mig p� smalbenet med sina t�naglar. Huuu!

2. Jag �ter Knorrs Stek- och Grillkrydda p� kn�ckebr�d. Och jordgubbssylt p� rostat br�d.

3. Jag gillar jordgubbssylten b�st n�r den inte inneh�ller n�gra hela jordgubbar. De ska vara krossade till oigenk�nnlighet och g�rna utblandade med typ �ppelmos.

4. I mitt barndomshem bajsade vi under trappan, duschade i skafferiet och satt uppe p� kylsk�pet n�r vi pratade i telefon. (Vilket kom sig av att n�r det lilla timmerhuset byggdes p� 1890-talet s� hade ingen f�rutsett att en sexpersonersfamilj skulle flytta in och vilja ha s�dana moderniteter som hygienutrymmen och k�ksb�nkar. D� blev det att kl�mma in prylarna d�r de fick plats, och det inte rymdes en s�ng...)

5. Jag �ger fyra verktygsv�skor med borrmaskiner, skruvdragare, vinkelslip, sticks�g, h�ls�g, hylsnycklar, mejslar, t�nger, vattenpass, gers�g, fogsvans, sladdvindor...

6. �ven om jag har baddr�kten p� mig under kl�derna, s� kan jag inte med att folk tittar medan jag tar av mig tr�jan och jeansen p� badstranden. D�remot kan jag allts� visa mig if�rd endast baddr�kt p� n�mnda strand. Det �r sj�lva avkl�dningen som �r privat.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck